Így végezz el több munkát anélkül, hogy többet dolgoznál - 6 tipp a profiktól

Állandóan úgy érzed, nem tudsz elég dolgot elvégezni, az időd nagy része mégis munkával megy el?

Sokan vannak így ezzel. Felmérések szerint egy átlag 45 órás munkahétből 17 óra nem produktívan telik, ami azt jelenti, hogy ötből csak három nap megy el tényleges, hasznos munkára.

Így lehetsz a legjobb az irodában! Fotó: flickr

Az egyik megoldás persze az, ha még több időt szánunk a munkára

- de mi lesz akkor az életünkkel?

Következzen a Business Insider hat tanácsa, hogyan lehetünk produktívabbak. Ehhez felhasználták többek között Tim Ferriss, a 4 órás munkhét című bestseller szerzőjének segítségét is. A poszt pedig olyan sikeres lett, hogy már több, mint egymillióan olvasták el.

Miért ne segítene neked is?

1. Vedd kezedbe a hangulatodat!

Így van, a hangulatodat, elvégre nem gépek vagyunk, még akkor sem, amikor produktivitásról beszélünk. Az érzések legalább ilyen fontosak.

Ha nyugodtan és magabiztosan kezded a napot, akkor sokkal könnyebb lesz arra koncentrálni, ami tényleg fontos. Ellenben ha már reggel arra ébredünk, hogy csöng a telefon, késésben vagyunk, emailekre kell válaszolni, akkor onnantól kezdve

csak reagálunk másokra.

Akkor pedig nem mi irányítjuk a saját életünket.

Igyekezzünk kialakítani egy rutint a napunk első 80-90 percére. Lehetőleg kezdjük mindig ugyanúgy a napjainkat. Mi döntsük el, mivel töltjük az időt. Ez az egész napunkat meghatározza.

2. Ne az emailjeiddel kezd a napot!

Sokak számára elképzelhetetlen, hogy az első dolguk ne az legyen reggel, hogy megnézik, ki mit írt nekik különböző hálózatokon.

De miért kellene napunk legértékesebb részét azzal tölteni, hogy másoknak válaszolunk? Hogy reagálunk? Ha ezt tesszük, másik céljait valósítjuk meg, éppen akkor, amikor a legjobb idő lenne a saját céljainkkal foglalkozni.  Kövesd a saját céljaidat, ne a random emberét, akinek épp beesik a levele. Azzal ráérsz néhány órával később.

3. Ahelyett, hogy minél gyorsabban akarsz megcsinálni valamit, kérdezd meg magadtól, meg kell-e csinálni egyáltalán

Mindannyian túl sok dolgot akarunk elvégezni - ez volt a kiinduló probléma is. Azt kérdezzük magunktól, hogyan csinálhatjuk meg ezeket gyorsabban? Pedig a kérdés nem ez. Hanem hogy érdemes-e valamit megcsinálni, vagy sem. Ferriss számos cégvezetőt kérdezett végig, és a tapasztalat az volt, nem attól produktívabbak, hogy sokkal többet dolgoznak, hanem attól, hogy követik saját tervüket, és azt végzik el, amiről ők határoztak.

4. Zárd ki a zavaró tényezőket

Oké, elkerültük az emaileket, meghatároztuk a célokat, már csak dolgozni kell.

De hogyan, ha állandóan megzavar valaki, vagy valami?

Egy újabb akadály, amit le kell küzdenünk. Ehhez sem kell varázslat. Zárkózzunk be egy szobába, vagy legalábbis igyekezzünk magunkat elválasztani a külvilágtól, és ne figyeljünk semmi másra, csak a problémára. Egyszerűen zárjuk ki a zavaró tényezőket, legyen az internet, vagy a kollégák. Ezt egyáltalán nem könnyű megcsinálni, de ehhez kell közeledni.

5. Építs ki egy rendszert

Vajon hány sikeres ember mondja azt, amikor megkérdezik tőle, hogyan csinálja, hogy

Hát, nem tudom, csak úgy belevágok, aztán lesz, ami lesz?

Egy sem.

Mind kiépítenek rutinokból és megszokásokból egy rendszert. És ha a rendszer jól működik, az már nem is az önfegyelmen alapul. A jól működő rendszer hatékonyabb, mint ha az önfegyelemre hagyatkoznánk, mondja, Ferriss.

Gondoljuk végig, és rendezzük két csoportba a dolgokat, amiket csinálni szoktunk.

  • Mik azok a tevékenységek, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy sikerünk legyen?
  • És mik azok, amik egyáltalán nem?

Innentől törekedjünk arra, hogy növeljük az első csoportba sorolt tevékenységekre fordított időt, és csökkentsük a második csoportba tartozókat, amennyire csak lehet.

6. Már előző este gondoljuk végig, mit akarunk csinálni másnap

Ez az egyik kulcsa annak, hogy ne csak reagáljunk egész nap. Világosan, és lehetőleg konkrétan határozzuk meg, másnap mit akarunk elvégezni, és meddig akarunk dolgozni. Minél konkrétabbak vagyunk, annál valószínűbb, hogy követni tudjuk saját utasításainkat, így az estéink is nyugodtabban telnek majd. Másnap reggel pedig magabiztosabban ébredünk.

Mivoltma a facebookon
Népszerű